ponedjeljak, studenoga 29, 2004

propaganda

Vozio sam se nedavno tramvajem. Tamo naravno nema plana tramvajskih linija kao što ih nema niti na stajalištima, tako da se ne možeš informirati o bitnim sitnicama tipa - kuda idemo. Ali ima zato lijepih reklamnih plakata koji nam govore kuda bi to trebali ići. Sad je kao mjesec borbe protiv... Vidim plakat. Droga je mrak! ispod toga razbijena žarulja. Pod time, to sam vidio tek kad sam prišao bliže, upaljena žarulja. Upalimo svjetlo! E sad ispod se ispotpisivali svakakvi nekakvi instituti što ti ja znam. Gledam ja to i pokušavam shvatiti. I onda mi se upali lampica. Plakat cilja na moral roditeljske supkulture.
Joj vidi kak je simpatičan taj plakat, napravili ga srednjoškolci, zlato mamino vidiš kako je pametan i on se bori protiv drooge...
E kako ja vidim taj plakat? Upalimo svjetlo - oke, ako je žarulja čitava. Ali ako je razbijena? Dakle, ako smo razbijeni? Plakat je fora. Ako si razbijen, tada je droga mrak. Dakle, droga je mrak. Isto kao da kažemo - droga je guba, droga je fora. U biti, to je jezična igra - razbijen si. Droga je mrak jer si razbijen. I tako tu poruku čita svatko kako želi. Upalimo svjetlo? Totalno religijska poruka, tipa "ja sam svjetlo i istina!". Ipak je najbolji grafit tog tipa:
U Raju je lipo. U paklu je ekipa...
I tako ja ponovno gledam plakat. U svojoj dvosmislenosti i nije tako loš. Poluinformaciju će protumačiti svatko na svoj način, svakome će se svidjeti. A neće nikome promijeniti stavove.... no novac se treba potrošiti, zar ne? Foto Album @ Noebius

Nema komentara: